Bigture 개인정보 취급방침

Bigture Privacy Policy

 

 

(주)더클락웍스(이하 “회사”)는 통신비밀보호법, 전기통신사업법, 정보통신망 이용촉진 및 정보보호 등에 관한 법률 등 정보통신서비스제공자가 준수해야 할 관련 법령상의 개인정보보호 규정을 준수하며, 관련 법령에 의거한 개인정보취급방침을 정하여 이용자의 권익보호에 최선을 다하고 있습니다.

1. 수집하는 개인정보의 항목 및 수집방법
  1. 1) 수집하는 개인정보의 항목
    가. “회사”는 회원가입 및 다양한 “서비스” 제공을 위해 최초 회원가입 시 아래와 같은 최소한의 개인정보만을 수집하고 있습니다.
    – Email (ID), 비밀번호, 닉네임, 생일, 성별, 국가
    나. “서비스” 이용 과정에서 아래와 같은 정보들이 생성되어 수집될 수 있습니다.
    – 방문 일시, 서비스 이용 기록, 신고 기록, 가입일, OS버전
  2. 2) 개인정보 수집방법
    – “서비스” 이용 가입 시, “회원”의 자발적 제공을 통한 수집
    – “서비스” 실행 및 사용 중 자동으로 수집
2. 개인정보 수집 및 이용목적
  1. 1) “서비스”의 기본적인 기능 제공
    – “회원”이 가입 시에 작성하는 이메일 주소를 통해 개인 식별을 위한 Bigture “서비스”의 계정으로 사용
    – “회원”이 가입 시에 작성하는 국가 정보를 통해 세계 여러 나라의 다른 “회원”들의 이용확인 및 소통
  2. 2) 회원관리
    – 신고 기록을 통해 불량회원의 부정적인 이용을 제한 및 방지
    – 이메일 정보를 통해 “서비스” 이용 관련 공지사항이나 불만처리 사항 등을 통지
  3. 3) “서비스” 관련 마케팅이나 광고에 활용
    – “회원”들의 “서비스” 이용 기록을 통해 “서비스” 개선 및 업데이트
    – 신규 “서비스” 개발 시, 이벤트나 광고성 정보 제공 및 참여기회 제공
3. 개인정보의 공유 및 제공

회사는 이용자들의 개인정보를 “2. 개인정보 수집 및 이용목적”에서 고지한 범위 내에서 사용하며, 이용자의 사전 동의 없이는 동 범위를 초과하여 이용하거나 원칙적으로 이용자의 개인정보를 외부에 공개하지 않습니다. 단, 법령의 규정에 의거하거나 수사기관의 요구가 있는 경우는 예외로 합니다.

4. 개인정보 보유 및 이용기간

“회사”는 “회원”의 개인정보를 이용 가입 시점부터 “서비스”를 제공하는 기간 동안에만 제한적으로 이용합니다. “회원”이 회원탈퇴를 요청하거나 제공한 개인정보 수집 및 이용에 동의를 철회할 경우에는 모든 개인정보는 파기됩니다. 단, 아래의 경우 관련법령에 따라 명시한 기간 동안 보존합니다.

  1. 1) 서비스 이용 기록
    – 보존 근거 : 통신비밀보호법
    – 보존 기간 : 3개월
  2. 2) 계약 또는 청약철회 등에 관한 기록
    – 보존 이유 : 전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률
    – 보존 기간 : 5년
  3. 3) 소비자의 불만 또는 분쟁처리에 관한 기록 – 보존 이유 : 전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률
    – 보존 기간 : 3년
5. 개인정보 파기절차 및 방법

“회원”의 개인정보는 개인정보의 수집 및 이용목적이 달성되면 모두 파기됩니다.

  1. 1) 파기절차
    – “회원”이 회원가입 시 입력한 정보는 목적이 달성된 후 별도의 저장공간으로 옮겨져 내부 방침 및 기타 관련 법령에 의한 정보 보호 사유에 따라 일정 기간 저장된 후 파기됩니다.
  2. 2) 파기방법
    – 종이에 출력된 개인정보는 분쇄하거나 소각하여 파기합니다.
    – 전자 파일 형태로 저장된 개인정보는 재생할 수 없는 기록적 방법을 이용하여 완전 삭제합니다.
6. 개인정보관리책임자 및 담당자의 연락처

Bigture는 “회원”의 개인정보를 항상 소중하게 여기고 보호하기 위해 노력하고 있습니다. 혹시 “서비스” 이용 중 발생되는 개인정보보호 관련 민원은 아래의 관리책임자에게 문의할 수 있습니다. Bigture는 다양한 문의 사항에 성실하고 신속하게 답변 드리도록 하겠습니다.

개인정보 관리책임자 : 이정현 (대표이사)
연락처 : 070-7404-4338 / hello@clockworks.co.kr

기타 개인정보보호에 관련된 신고나 상담이 필요하신 경우에는 아래 기관에 문의하시기 바랍니다.
– 개인정보침해신고센터 : (국번 없이) 118 http://privacy.kisa.or.kr
– 대검찰청 사이버범죄수사단 : 02-3480-3571 www.spo.go.kr
– 경찰청 사이버테러대응센터 : (국번 없이) 182 http://www.ctrc.go.kr

7. 부칙

현 내용에 추가, 삭제 및 수정이 있을 경우에는 시행일로부터 최소 7일 전에 공지사항을 통해 “회원”에게 알려 드리겠습니다.
– 개인정보취급방침 버전정보 : 0.1
– 개인정보취급방침 시행일자 : 2014년 6월 1일

The Clockworks (“Company”) adheres to regulations for user privacy as outlined in the “Communications Privacy Act,” “Telecommunications Business Law,” “Acts on Promotion of Information and Communication Network Utilization,” “Information Protection,” as a telecommunications service provider. “Company” also creates the Privacy Policy in conjunction to previously stated regulations to provide the best quality privacy protection.

1. List of collected information and methods of collection
  1. 1) List of collected information
    i. “Company” collects information as followed during the initial application for registration and various “Services”.
    – “Email (ID),” “Password,” “Nickname,” “Birthday,” “Sex,” “Country”
    ii. During the use of “Services” the following information may be collected.
    – “Visit date,” “Service record,” “Report log,” “Date of registration,” “OS Version”
  2. 2) Methods of collection
    – Voluntary disclosure of information by “Clients” during registration of “Services.”
    – Automatic collection during the startup and use of “Services.”
2. Collection of user information and purpose of use
  1. 1) Provide the basic functions of “Services”
    – Provide identification for “Services” through use of “Email (ID)” disclosed by “Clients” during application.
    – Verification of usage and communication assistance of “Clients” in various countries through use of “Country” disclosed by “Clients” during application.
  2. 2) Administration of “Clients”
    – Prevention and limitation of malicious “Clients” through use of “Report log.”
    – Notification of “Services” updates or complaints through use of “Email (ID).”
  3. 3) Advertising or marketing of “Services”
    – Improvement and update of “Services” through use of “Service record” of “Clients.”
    – Offering event information or advertisement of new “Services” and opportunities to join when new “Services” are created.
3. Providing and sharing of private information

“Company” will only use private information as outlined within the bounds of “2. Collection of user information and purpose of use,” and will not step out of these bounds or provide information to 3rd parties without the explicit consent of “Clients.” However, under decree of law or with request of an investigative government agency, the request to disclose private information will be considered as an exception and could be handled without the explicit consent of “Clients.”

4. Privacy information storage and duration of holding

“Company” will use the information provided by “Clients” only during the duration for when the “Services” are provided. If “Clients” request to have their account deleted or retract their agreement to the Privacy Policy, all private information will be deleted. However, certain information will be held for the following durations.

  1. 1) Service Log
    – Basis for holding: “Communications Privacy Act”
    – Duration of holding: 3 months
  2. 2) Records regarding contracts or cancelation of contracts
    – Basis for holding: “Consumer Protection in Electronic Commerce Act”
    – Duration of holding: 5 years
  3. 3) Records regarding complaint and/or dispute handling
    – Basis for holding: “Consumer Protection in Electronic Commerce Act”
    – Duration of holding: 3 years.
5. Procedures and methods for deletion of private information

When private information of “Clients” meets the purpose for collection and usage, the information is deleted.

  1. 1) Procedure of deletion
    – After meeting the purpose of collection, the private information of “Clients” is moved to a separate storage and is deleted after a set period following the regulations set internally and other governmental regulations for privacy protection.
  2. 2) Method of deletion
    – Information printed on paper will be shredded or burned.
    – Digital files will be deleted completely through methods that inhibit the restoration of data.
6. Contact information for user privacy manager

Bigture always treats the “Clients” information as their top priority and work hard to protect it. If any privacy issues arise during the use of “Services,” please contact the following user privacy manager. Bigture will do its best to reply swiftly and responsibly to various questions.

User privacy manager: Cheong Lee (President/CEO)
Contact: 070-7404-4338 / hello@clockworks.co.kr

If you have any other reports regarding your disclosed information or need consulting please contact the following departments.
– Privacy Complaint Center: (without country code) 118 http://privacy.kisa.or.kr
– Cybercrime Investigation Department: 02-3480-3571 www.spo.go.kr
– Cyber Terror Response Center: (without country code) 182 http://www.ctrc.go.kr

7. Addendum

If there are any additions, deletion, and/or revisions, Bigture will let “Clients” know at least 7 days from the effective date of the new Privacy Policy.
– Privacy Policy Version: 0.1
– Privacy Policy Effective Date: June 1, 2014