Bigture 서비스 이용약관

Bigture User Agreement

 

 

제1조 [목적]

이 약관은 (주)더클락워크스(이하 “회사”)가 제공하는 “BIGTURE” 서비스 이용과 관련하여 “회사”와 “회원”과의 권리, 의무 및 책임사항, 기타 필요한 사항을 규정함을 목적으로 합니다.

제2조 [용어의 정의]

이 약관에서 사용하는 용어의 정의는 다음과 같습니다.

  1. 서비스 : 구현되는 단말기(PC, 휴대형단말기 등의 각종 유무선 장치를 포함)와 상관없이 ”회원”이 이용할 수 있는 BIGTURE와 관련한 제반 서비스를 의미합니다.
  2. 회원 : 이 약관에 따라 회원 가입을 통해 “회사”와 이용계약을 체결한 후 “회사”가 제공하는 “서비스”를 이용하는 고객을 의미합니다.
  3. 아이디(ID) : “회원”의 식별과 “서비스” 이용을 위하여 “회원”이 정한 것으로서 “회사”가 승인하는 문자와 숫자의 조합을 의미합니다.
  4. 비밀번호 : “회원”이 부여 받은 “아이디”와 일치되는 “회원”임을 확인하고 비밀보호를 위해 “회원” 자신이 정한 문자 또는 숫자의 조합을 의미합니다.
  5. 유료서비스 : “서비스” 중 “회사”가 유료로 제공하는 각종 온라인디지털콘텐츠(각종 정보 콘텐츠, 아이템 기타 유료 콘텐츠를 포함) 및 제반 서비스를 의미합니다.
  6. 게시물 : “회원”이 “서비스”를 이용함에 있어 “서비스”상에 게시한 부호ㆍ문자ㆍ음성ㆍ음향ㆍ화상ㆍ동영상 등의 정보 형태의 글, 사진, 동영상 및 각종 파일과 링크 등을 의미합니다.
제3조 [약관의 게시와 개정]
  1. “회사”는 이 약관의 내용을 “회원”이 알 수 있도록 BIGTURE 서비스 내에 게시합니다.
  2. “회사”는 “약관의규제에관한법률”, “정보통신망이용촉진및정보보호에관한법률(이하 “정보통신망법”)”등 관련법을 위배하지 않는 범위에서 이 약관을 개정할 수 있습니다.
  3. “회사”가 약관을 개정할 경우에는 기존약관과 개정약관 및 개정약관의 적용일자와 개정사유를 명시하여 현행 약관과 함께 제1항의 방식에 따라 그 개정약관의 적용일자 30일 전부터 적용일자 전일까지 공지합니다. 다만, “회원”에게 불리한 내용으로 약관을 개정하는 경우에는 공지 외에 회원정보로 등록된 이메일, 전자쪽지, 로그인시 동의 창 등의 전자적 수단을 통해 별도로 명확히 회원에게 개별적으로 통지합니다.
  4. “회사”가 전항에 따라 공지하면서 “회원”에게 30일 이내에 개정약관에 대한 거부의 의사표시를 하지 않으면 승인하는 것으로 본다는 뜻을 명확하게 공지하였음에도 “회원”이 명시적으로 거부의 의사표시를 하지 아니한 경우에는 “회원”이 개정약관에 동의한 것으로 봅니다.
  5. “회원”이 개정약관에 동의하지 않는 경우 “회사”는 개정약관의 내용을 적용할 수 없으며, 이 경우 “회원”은 이용계약을 해지할 수 있습니다. 다만, 당해 “회원”에 대해 기존 약관을 적용할 수 없는 특별한 사정이 있을 경우에는 “회사”는 이용계약을 해지할 수 있습니다.
제4조 [약관 외 준칙]

이 약관에 명시되지 않은 사항에 대해서는 관계법령, 회사가 정한 서비스의 개별이용약관, 세부이용지침 등의 규정에 따릅니다.

제5조 [이용계약 체결]
  1. 이용계약은 “회원”이 되고자 하는 자(이하 “가입신청자”)가 약관 내용에 대하여 동의를 한 다음 “회원”가입신청을 하고 “회사”는 신청에 승낙함으로써 체결됩니다.
  2. “회사”는 가입신청자의 “회원” 가입신청이 있는 경우 “서비스” 이용을 승낙함을 원칙으로 합니다. 다만, “회사”는 아래에 해당하는 신청에 대해서는 승낙을 하지 않거나 “서비스” 이용을 제한 또는 해지할 수 있습니다.
    1. ① 가입신청자가 이 약관에 의하여 이전에 “회원” 자격을 상실한 적이 있는 경우
    2. ② 타인의 명의를 이용한 “회원” 가입 신청의 경우
    3. ③ 허위정보를 기재하거나, “회사”가 요구하는 내용을 기재하지 않은 경우
    4. ④ 14세 미만 아동이 “개인정보” 입력 시 법정대리인(부모 등)의 동의를 얻지 아니한 경우
    5. ⑤ 가입신청자의 귀책사유로 인하여 승인이 불가능하거나 기타 규정한 제반 사항을 위반하며 신청하는 경우
    6. ⑥ 기타 “회사”의 여건상 이용승낙이 곤란하거나 가입결격 사유에 해당하는 경우
  3. “회사”는 “서비스” 관련 설비의 여유가 없거나, 기술상 또는 업무상 문제가 있는 경우에는 승낙을 유보할 수 있습니다.
  4. “회사”가 가입신청의 승낙을 하지 않거나 유보한 경우, 이를 가입신청자에게 알리도록 합니다.
제6조 [회원정보의 변경]
  1. “회원”은 프로필 관리 화면을 통해 언제든지 본인의 개인정보를 열람하고 수정할 수 있습니다. 다만, “서비스” 관리를 위해 필요한 이메일 아이디는 수정이 불가능합니다.
  2. “회원”은 회원가입신청 시 기재한 사항이 변경되었을 경우 온라인으로 수정을 하거나 전자우편 기타방법으로 “회사”에게 그 변경사항을 알려야 합니다. 만약 “회원”이 변경사항을 “회사”에 알리지 않아 발생한 불이익에 대하여 “회사”는 책임지지 않습니다.
제7조 [개인정보보호 의무]

“회사”는 “정보통신망법”등 관계 법령에 따라 “회원”의 “개인정보”를 보호하기 위해 노력합니다. “개인정보”의 보호 및 사용에 대해서는 관련법 및 “회사”의 “개인정보취급방침”이 적용됩니다.

제8조 [“회원”의 “아이디” 및 “비밀번호”의 관리에 대한 의무]
  1. “회원”의 “아이디”와 “비밀번호”에 관한 관리책임은 “회원”에게 있으며, 이를 제3자가 이용하도록 하여서는 안 됩니다.
  2. “회사”는 “회원”의 “아이디”가 개인정보 유출의 우려가 있거나, 반사회적 또는 미풍양속에 어긋나거나 “회사” 및 “회사”의 운영자로 오인할 우려가 있는 경우, 해당 “아이디”의 이용을 제한할 수 있습니다.
  3. “회원”은 “아이디” 및 “비밀번호”가 도용되거나 제3자가 사용하고 있음을 인지한 경우에는 이를 즉시 “회사”에 통지하고 “회사”의 안내에 따라야 합니다. 만약 “회원”이 “회사”에 그 사실을 통지하지 않거나, 통지한 경우에도 “회사”의 안내에 따르지 않아 발생한 불이익에 대하여 “회사”는 책임지지 않습니다.
  4. 본 “서비스”는 오픈아이디를 지원하나 오픈아이디의 발급, 인증서비스 업체가 제공 및 관리하는 “아이디”, “비밀번호” 인증 등과 관련된 부분에 대해서는 “회사”는 책임지지 않습니다.
제9조 [“회원”에 대한 통지]
  1. “회사”가 특정 “회원”에 대해 개별적으로 통지를 하는 경우 이 약관에 별도 규정이 없는 한 “서비스”에 “회원”이 등록한 전자우편주소, “서비스” 내의 공지사항 등으로 할 수 있습니다.
  2. “회사”는 “회원” 전체에 대한 통지의 경우 7일 이상 “회사”의 “웹사이트” 또는 “서비스” 내 화면에 게시함으로써 제1항의 통지에 갈음할 수 있습니다.
제10조 [“회사”의 의무]
  1. “회사”는 관련 법령과 본 약관이 금지하거나 미풍양속에 반하는 행위를 하지 않으며, 계속적이고 안정적으로 “서비스”를 제공하기 위하여 최선을 다하여 노력합니다.
  2. “회사”는 “회원”이 안전하게 “서비스”를 이용할 수 있도록 개인정보(개인위치정보 및 신용정보 포함)보호를 위해 보안시스템을 갖추어야 하며 개인정보취급방침을 공시하고 준수합니다.
  3. “회사”는 “서비스” 이용과 관련하여 “회원”으로부터 제기된 의견이나 불만이 정당하다고 인정될 경우에는 이를 처리하고 처리과정 및 결과를 “회원”에게 전달합니다.
제11조 [“회원”의 의무]
  1. “회원”은 다음 행위를 하여서는 안 됩니다.
    1. ① 신청 또는 변경 시 허위내용 기재
    2. ② 타인의 정보도용
    3. ③ “회사”가 정한 정보 이외의 정보(컴퓨터 프로그램 등)등의 송신 또는 게시
    4. ④ “회사”와 기타 제3자의 저작권 등 지적재산권에 대한 침해
    5. ⑤ “회사” 및 기타 제3자의 명예를 손상시키거나 업무를 방해하는 행위
    6. ⑥ 외설 또는 폭력적인 메시지, 화상, 음성, 기타 공서양속에 반하는 정보를 “서비스”에 공개 또는 게시하는 행위
    7. ⑦ “회사”의 동의 없이 영리를 목적으로 “서비스”를 사용하는 행위
    8. ⑧ 다른 “회원”의 개인정보 및 계정정보를 수집하는 행위
    9. ⑨ 리버스엔지니어링, 디컴파일, 디스어셈블 및 기타 일체의 가공행위를 통하여 “서비스”를 복제, 분해 또는 모방 기타 변형하는 행위
    10. ⑩ “회사”가 제공하는 “서비스” 이외의 다른 방법으로 “서비스”를 이용(자동 접속 프로그램 등)하여 “회사”의 정상적인 “서비스” 제공을 방해하는 행위
    11. ⑪ 기타 불법적이거나 부당한 행위
  2. “회원”은 관계법령, 본 약관의 규정, 이용안내 및 “서비스”와 관련하여 공지한 주의사항, “회사”가 통지하는 사항 등을 준수하여야 하며, 기타 “회사” 업무에 방해되는 행위를 하여서는 안 됩니다.
제12조 [“서비스”의 제공]
  1. “서비스”는 연중무휴, 1일 24시간 제공함을 원칙으로 합니다. 단, “회사”는 제13조[“서비스”의 변경 및 중단] 사유가 발생한 경우 각 서비스 별로 제공일정 및 방법을 변경하거나 서비스를 제공하지 아니할 수 있습니다.
  2. “회사”는 “서비스”의 제공에 필요한 경우 정기점검을 실시할 수 있으며, 정기점검시간은 “서비스” 제공화면에 공시한 바에 따릅니다.
제13조 [“서비스”의 변경 및 중단]
  1. “회사”는 다음에 해당하는 사유가 발생하는 경우 “서비스”의 전부 또는 일부를 제한, 변경 또는 중단할 수 있습니다.
    1. ① 이용량 감소로 인한 효율이나 수익성 악화의 경우
    2. ② 이용량 폭주로 인해 원활한 “서비스” 제공에 지장이 있는 경우
    3. ③ 컴퓨터 등 정보통신설비의 보수점검, 교체 및 고장, 통신두절 또는 운영상 상당한 이유가 있는 경우
    4. ④ 전기통신사업법에 규정된 기간통신사업자가 전기통신 서비스를 중단했을 경우
    5. ⑤ 기술 진보에 따른 차세대 서비스로의 전환 필요성
    6. ⑥ “서비스” 제공과 관련한 “회사” 정책 변경
    7. ⑦ 관련 법령의 해석상 “서비스”의 전부나 일부를 이행하는 것이 위법의 요소가 있는 경우
    8. ⑧ 국가비상사태, 법령의 재개정, 법원의 판결, 행정기관의 처분, 명령 등으로 “서비스” 제공에 지장이 있는 경우
    9. ⑨ “회원”이 “서비스” 운영을 고의 또는 중과실로 방해하는 경우
    10. ⑩ 기타 사유로 인하여 “회사”가 “서비스” 제공을 지속하는 것이 부적당하다고 인정하는 경우
  2. “회사”는 “서비스”의 내용, 이용방법 및 이용시간에 대하여 변경이 있거나 “서비스”의 중단이 있는 경우에는 “회원”에게 변경 및 중단 사유, 변경되는 “서비스”의 내용과 제공일자 등을 통지합니다. 다만, “회사”가 사전에 통지할 수 없는 부득이한 사유가 있는 경우 사후에 통지할 수 있습니다.
  3. “회사”는 무료로 제공되는 “서비스”의 일부 또는 전부를 “회사”의 정책 및 운영의 필요상 수정, 중단, 변경하는 경우와 관련하여 관련법에 특별한 규정이 없는 한 “회원”에게 별도의 보상을 하지 않습니다.
제14조 [정보의 제공 및 광고의 게재]
  1. “회사”는 “회원”이 “서비스” 이용 중 필요하다고 인정되는 다양한 정보나 광고를 “웹사이트”나 전자우편 등의 방법으로 “회원”에게 제공할 수 있습니다. 다만, “회원”은 관련법에 따른 거래관련 정보, 고객센터 답변 등을 제외하고 언제든지 전자우편 등을 통하여 수신 거부를 할 수 있습니다.
  2. 제1항의 정보를 전화 및 모사전송 기기에 의하여 전송하려고 하는 경우에는 “회원”의 사전 동의를 받아서 제공합니다.
제15조 [“게시물”의 저작권 및 사용권한]
  1. “회원”이 “서비스” 내에 게시한 “게시물”의 권리는 원칙적으로 해당 “게시물”의 권리자에게 귀속되며, “회원”의 “게시물이 제3자의 저작권 등 지적재산권을 침해함으로써 발생하는 민ㆍ형사상의 책임은 전적으로 “회원”이 부담해야 합니다.
  2. “회원”의 “게시물”은 검색결과 또는 “회사”의 “서비스” 관련 프로모션 등에 노출될 수 있으며, 필요한 경우 일부 수정, 복제, 편집하여 게시할 수 있습니다. 이 경우, “회사”는 저작권법 규정을 준수하며, “회원”은 언제든지 고객센터 또는 “서비스” 내 관리기능을 통해 해당 게시물에 대해 삭제, 검색결과 제외, 비공개 등의 조치를 취할 수 있습니다.
  3. “회사”가 사전에 “회원”에게 통지하고 사용에 대한 동의를 얻었을 경우, “회원”의 “게시물”은 상업적으로 활용될 수 있습니다. 단, “게시물”의 권리자인 “회원”의 이름을 반드시 기재하도록 합니다.
제16조 [“게시물”의 관리]

“회원”의 “게시물”이 “정보통신망법”, “저작권법”, “청소년보호법” 등 현행 법령이나 공서양속에 위반되는 경우 관련법의 절차에 따라 해당 게시물의 게시중단 및 삭제 등을 요청하거나 신고 처리를 통해 숨길 수 있으며, “회사”는 관련법에 따른 조치를 취할 수 있습니다.

제17조 [권리의 귀속]
  1. “서비스”에 대한 저작권 및 지적재산권은 “회사”에 귀속됩니다. 단, “회원”의 “게시물” 및 제휴계약에 따라 제공된 저작물 등은 제외합니다.
  2. “회사”는 “서비스”와 관련하여 “회원”에게 “회사”가 정한 이용조건에 따라 계정, “아이디”, 콘텐츠 등을 이용할 수 있는 이용권만을 부여하며, “회원”은 이를 타인에게 양도ㆍ판매ㆍ담보제공ㆍ이용허락 할 수 없습니다.
  3. “회원”은 “서비스”를 정보취득 또는 개인적 용도 하에서 “회사”가 제공하는 형태로만 이용할 수 있으며, 이를 영리목적으로 사용, 복사, 유통할 수 없습니다.
제18조 [“회원”의 이용계약 해지]
  1. “회원”은 언제든지 계정관리 메뉴를 통하여 “서비스” 탈퇴신청 후 이용계약을 해지할 수 있으며, “회사”는 관련 법령과 내부기준이 등이 정하는 바에 따라 이를 즉시 처리해야 합니다. 단, 이용계약 해지시 “회원”이 “서비스” 이용을 통해 획득한 혜택 등도 모두 소멸되며, “회사”는 이에 대해 별도로 보상하지 않습니다.
  2. “회원”이 이용계약을 해지할 경우, “회사”가 관련법 및 개인정보취급방침에 따라 회원정보를 기록ㆍ보존해야 하는 경우를 제외하고는 해지 즉시 “회원”에 관련된 모든 정보는 삭제됩니다.
  3. “회원”이 이용계약을 해지하는 경우 “회원” 본인계정에 등록된 게시물 일체는 삭제됩니다. 단, 공동게시판에 등록된 “게시물”이나 타인에 의해 스크랩된 “게시물” 등은 삭제되지 않습니다.
제19조 [이용제한 등]
  1. “회사”는 “회원”이 아래에 해당하는 행위를 하거나 방송통신심의위원회 등 관계기관의 요청이 있는 경우, 사전통지 없이 해당 “회원”과의 이용계약을 해지하거나 경고, 일시정지, 영구정지등으로 “서비스” 이용을 단계적으로 제한할 수 있습니다.
    1. ① 본 약관의 의무를 위반하거나 “서비스”의 정상적인 운영을 방해하는 행위
    2. ② “서비스” 내에 음란물을 게재 또는 음란사이트를 링크하거나, 이를 배포하는 등 공서양속을 해치는 행위
    3. ③ 공공질서 또는 미풍양속에 위배되는 내용의 정보, 문장, 도형, 음성 등을 유포하는 행위
    4. ④ 타인의 명예를 훼손 또는 모욕하는 행위
    5. ⑤ “회사” 또는 제 3자의 저작권, 지적재산권 등 기타 권리를 침해하는 행위 또는 “서비스”에 게재된 자료 및 저작물의 발신인을 위조하는 행위
    6. ⑥ 관계 법령에 의하여 그 제조, 수입, 전송 또는 게시가 금지되는 기술, 제품, 정보의 제조, 수입, 전송 또는 게시 행위
    7. ⑦ 범죄와 결부된다고 판단되는 행위
    8. ⑧ 해킹 또는 컴퓨터 바이러스를 유포하거나 타인의 의사에 반하여 광고성 정보 등 일정한 내용을 지속적으로 전송하는 행위
    9. ⑨ 다른 “회원”의 “아이디”를 부정 사용하거나 타인을 사칭하는 행위
    10. ⑩ 다른 “회원”의 개인 정보를 수집, 도용, 저장하거나 이를 유포하는 행위
    11. ⑪ 타인을 스톡(stalk)하거나, 괴롭히는 행위
    12. ⑫ 정당한 사유 없이 “회원” 가입과 탈퇴를 수차례 반복하여 금전적 이득을 취하거나 “회사”의 “서비스” 운영에 지장을 초래하는 행위
    13. ⑬ 본인의 “아이디”를 타인에게 양도ㆍ매매하거나 이용하게 하는 행위
    14. ⑭ 기타 “서비스”의 운영에 지장을 주거나 줄 우려가 있는 일체의 행위 및 관계 법령에 위배되는 행위
  2. “회사”는 “회원”이 계속해서 3개월 이상 로그인하지 않는 경우, “회원” 정보의 보호 및 운영의 효율성을 위해 이용을 제한할 수 있습니다.
  3. 본 조에 따라 “서비스” 이용을 제한하거나 계약을 해지하는 경우에는 “회사”는 제9조 [“회원”에 대한 통지]의 방법에 따라 통지합니다.
  4. “회원”은 본 조에 따른 이용제한 등에 대해 “회사”가 정한 절차(이용제한 등 조치에 대한 통지메일에서 안내함)에 따라 이의신청을 할 수 있습니다. 이 때 이의가 정당하다고 “회사”가 인정하는 경우 “회사”는 즉시 “서비스”의 이용을 재개합니다.
제20조 [해외이용]

“회사”는 전세계 모든 국가에서 “서비스”의 동일한 품질 또는 사용성을 보장하지 않습니다. 따라서 “회원”은 “서비스”를 이용하고자 하는 경우 스스로의 판단과 책임에 따라서 이용 여부를 결정해야 하고, 특히 “서비스”의 이용과정에서 현지 법령을 준수할 책임은 “회원”에게 있습니다.

제21조 [책임제한]
  1. “회사”가 천재지변 또는 이에 준하는 불가항력으로 인하여 “서비스”를 제공할 수 없는 경우에는 “서비스” 제공 의무 위반책임이 면제됩니다.
  2. “회사”는 “회원”의 귀책사유로 인한 “서비스” 이용의 장애에 대하여는 책임을 지지 않습니다.
  3. “회사”는 “회원”이 “서비스”와 관련하여 게재한 정보, 자료, 사실의 신뢰도, 정확성 등의 내용에 관하여는 책임을 지지 않습니다
  4. “회사”는 “회원” 상호간 또는 “회원”과 제3자 상호간에 “서비스”를 매개로 하여 거래 등을 함으로써 “회원” 또는 거래상대방인 제3자에게 발생한 손해에 대하여 책임을 지지 않습니다.
  5. “회사”는 무료로 제공되는 “서비스” 이용과 관련하여 관련법에 특별한 규정이 없는 한 책임을 지지 않습니다.
  6. “회사”는 제3자가 “서비스” 내 화면 또는 링크된 웹사이트를 통하여 광고한 제품 또는 서비스의 내용과 품질에 대하여 감시할 의무나 기타 어떠한 책임도 지지 않습니다.
  7. “회사” 및 “회사”의 임직원 그리고 대리인은 아래와 같은 사항으로부터 발생하는 손해에 대해 책임을 지지 않습니다.
    1. ① “회원”의 상태정보의 허위 또는 부정확성에 기인하는 손해
    2. ② 그 성질과 경위를 불문하고 “서비스”에 대한 접속 및 “서비스”의 이용과정에서 발생하는 개인적인 손해
    3. ③ 서버에 대한 제3자의 모든 불법적인 접속 또는 서버의 불법적인 이용으로부터 발생하는 손해
    4. ④ 서버에 대한 전송 또는 서버로부터의 전송에 대한 제3자의 모든 불법적인 방해 또는 중단행위로부터 발생하는 손해
    5. ⑤ 제3자가 “서비스”를 이용하여 불법적으로 전송, 유포하거나 또는 전송, 유포되도록 한 모든 바이러스, 스파이웨어 및 기타 악성프로그램으로 인한 손해
    6. ⑥ 전송된 데이터의 오류 및 생략, 누락, 파괴 등으로 발생되는 손해
    7. ⑦ “회원” 간의 “회원” 상태정보 등록 및 “서비스” 이용 과정에서 발생하는 명예훼손 기타 불법행위로 인한 각종 민형사상 책임
제22조 [손해배상]
  1. “회사”는 “회사”의 고의 또는 중대한 과실로 인하여 “회원”이 “서비스”를 이용하면서 입은 손해를 배상할 책임이 있습니다.
  2. “회원”이 본 약관의 의무를 위반하여 “회사”에 손해를 입힌 경우, “회원”은 “회사”에 대하여 그 손해를 배상하여야 합니다.
제23조 [분쟁의 조정 등]

“회사”와 “회원” 사이에 개인정보나 위치정보에 관한 분쟁이 발생한 경우 쌍방 간에 분쟁의 해결을 위해 성실히 협의하도록 하고, 협의가 이루어지지 아니하거나 협의를 할 수 없는 경우에는 개인정보보호법 제43조에 따라 개인정보분쟁조정위원회에 조정을 신청할 수 있습니다.

제24조 [준거법 및 재판관할]
  1. “회사”와 “회원”간 제기된 소송은 대한민국법을 준거법으로 합니다.
  2. “회사”와 “회원”간 발생한 분쟁에 관한 소송은 민사소송법에 따라 관할권을 갖는 법원에 제기합니다.
부칙

본 약관은 2014년 6월 1일부터 적용됩니다.

CLAUSE 1 [OBJECTIVE]

This agreement governs the rights, obligations, responsibilities, and other conducts between The Clockworks (“Company”) and its clients and its “BIGTURE” services and related services (“Services”).

CLAUSE 2 [DEFINITIONS]

The words and definitions of terms used in this agreement are as follows:

  1. “Service” only pertains to the “BIGTURE” related services, regardless of its platform (including, but not limited to, Personal Computers, mobile devices, and other wired or wireless devices).
  2. “Clients” pertains to customers who go through the registration process, and sign an agreement with the company according to this User Agreement to use the services provided by the company.
  3. “ID” pertains to a combination of letters and numbers that the Client chooses, and the Company approves, to differentiate between the different Clients and to gain access to the Services provided.
  4. “Password” pertains to a combination of letters and numbers that correspond to the Client’s ID verify the Client’s authenticity and to protect the Client’s private information.
  5. “Paid Services” pertains to certain Online Digital Contents and other Services provided by the Company that are accessed through monetary transaction.
  6. “Post” pertains to Symbols, Words, Video, Audio, etc in forms of files and links that are uploaded by Clients through the usages of Services.
CLAUSE 3 [NOTICE AND REVISIONS]
  1. “Company” will post the User Agreement on the help page of “BIGTURE” for easy access from the “Clients.”
  2. “Company” can revise the agreement within the boundaries of “location information privacy law,” “Contents industry promotion law,” “Electronic Consumer protection law,” “Consumer protection law,” “User Agreement Law,” “Telecommunications and Data protection law.”
  3. When the “Company” revises the User Agreement, the “Company” will post the revisions and the reasons according to [Clause 3, Line 1] 30 days before the effective date. If the revisions, in any way, affect the “Clients” negatively, the “Company” will clearly notify the “Clients” individually using registered email, texts, or notifications.
  4. If “Company” notified the “Clients” 30 days before the effective date in adherence to [Clause 3, Line 3], provided ample notification that if a clear display of disagreement was not provided it results in an assumed agreement, and “Client” did not provide a display of disagreement, “Company” views this as an agreement from the “Clients.”
  5. If the “Client” objects to the revisions of the User Agreement, the “Company” cannot apply the revised User Agreement to the “Client,” and “Client” can cancel the existing user agreement. However, if there are special circumstances surrounding the objections, then the “Company” can cancel the existing agreement.
CLAUSE 4 [MISC. AGREEMENTS]

If this User Agreement is not able to provide adequate coverage for some details, “Company” will follow the regulations such as related laws, alternate user agreement created by the “Company” for their “Services,” and detailed usage guideline.

CLAUSE 5 [SIGNING THE AGREEMENT]
  1. This agreement is completed when a person wishing to be a “Client” (“Applicant”) agrees to the agreement, and the “Company” approves to the application.
  2. When an “Applicant” applies to be a “Client,” the “Company” will approve the application for the “Client” to use the “Services.” However, if there are any violations of the following, the “Company” may limit or deny the use of “Services.”
    1. If an “Applicant” lost the “Client” rights before according to this agreement;
    2. If the “Applicant” poses as another person;
    3. If the “Applicant” presents false information or not all the information required by the “Company”;
    4. If the “Applicant” is under the age of 14 and did not get the consent of his/her parent or legal guardian;
    5. If the “Applicant” cannot sign the document due to a violation of the given agreements;
    6. Other Situations where the “Company” cannot accept the application due to other reasons.
  3. If the “Company” does not have enough funds for the “Services,” or technical or business related problems arise the “Company” can put the approval process on hold.
  4. If the “Company” does not approve or put on hold the application, the “Company” must tell the “Applicant.”
CLAUSE 6 [CHANGES TO “CLIENTS” INFORMATION]
  1. “Client” can view and change their personal information at any point using their profile page. However, email ID required to access the service cannot be changed.
  2. “Client” must inform the “Company” of any changes to their personal information either online, or through email. “Company” is not responsible for any disadvantages caused by the failure to fulfill this.
CLAUSE 7 [PERSONAL INFORMATION SECURITY RIGHTS]

“Company” will do its best to protect the “personal information” of the “Clients” according to the “telecommunications law.” The “Company” will treat the individual “personal information” according to the related laws and the “Company’s Privacy Policy.”

CLAUSE 8 [“CLIENT’S” RESPONSIBILITIES TO THEIR “ID” AND “PASSWORD.”]
  1. “Clients” are in charge of managing his/her own “ID” and “Password,” and he/she must not let a third person have access to them.
  2. If a “Company” senses a threat to the personal information tied to an “ID” of a “Client,” commits an unethical act, or finds the “ID” to have impersonated or be mistaken for the “Company” or a manager of the “Company,” the “Company” can limit the use of the “ID.”
  3. If a “Client” senses that a third person is using the “Client’s” “ID” and “Password,” the “Client” must immediately alert the “Company” and follow the “Company’s” instructions. If the “Client” does not report this situation to “Company,” or do not follow the instructions provided by “Company,” “Company” will not be held responsible for any negative repercussions.
  4. The “Service” does not provide or support any open ID, and the “Company” is not responsible for “ID” or “Password” provided by other application services.
CLAUSE 9 [NOTICE TO THE “CLIENTS”]
  1. When the “Company” notifies and directly contacts a specific “Client,” unless there is a separate clause saying otherwise, the “Company” will contact via the email address provided, or through the notifications within the “services.”
  2. When the “Company” sends a notification to all of the “Clients,” then the “Company” may post the notification on the website of the “Company,” or through the notifications services within the “Services” for more than 7 days, this will be governed by clause 1.
CLAUSE 10 [RESPONSIBILITY OF THE “COMPANY”]
  1. The “Company” will not take any actions that violate this agreement or standard ethics. Furthermore, the “Company” will do its best to provide continuous and stable “Services.”
  2. “Company” will do its best to provide security to “Client’s” personal information, and to honor the privacy of the personal information by implementing a privacy protection system, drafting a Privacy Policy, and adhering to the Privacy Policy.
  3. If a complaint or a suggestion from the “Client” about the “Services” is deemed reasonable, then the “Company” must follow through with it. “Company” will alert “Client” about the suggestion and its results via email or other methods of contact.
CLAUSE 11 [RESPONSIBILITY OF THE “CLIENT”]
  1. The “Client” must not do any of the following
    1. Falsifying information on the application
    2. Using other person’s personal information on the application
    3. Distributing the information (Computer Programs, etc.) that’s not deemed safe by the “Company”
    4. Stealing of copyrighted material of the “Company” or the other “Clients.”
    5. Discrediting or Disturbing the “Company” or the other “Clients.”
    6. Posting violent or discriminatory remarks in the form of messages, video, audio, and other posts on the “Services.”
    7. Posting commercial materials without the consent of the “Company.”
    8. Collecting other “Clients’” information without consent.
    9. Reverse engineering, decompiling, disassembling or copying or duplicating the “Services” in any way shape or form.
    10. Using the “Services” provided by the “Company” in an unintended way, causing disturbance in the normal usage.
    11. Other illegal and unfair activities.
  2. “Client” must adhere to the user agreement, related laws, user guidelines, notifications by the “Company,” and other “Service” related warnings, and must not cause disturbances to the operation of the “Company.”
CLAUSE 12 [OFFERED “SERVICES”]
  1. “Services” will be provided regardless of weekend for 24 hours in a day. However if a case arises as described in CLAUSE 13 [CHANGES OR STOPPAGE OF “SERVICES”], “Company” may change when or how a certain “Service” may be provided or discontinue the “Service” altogether.
  2. “Company” will be allowed to begin periodic inspection as deemed necessary for the provision of “Service,” and the period of inspection will be displayed on the “Service” provision screen.
CLAUSE 13 [CHANGES OR STOPPAGE OF “SERVICES”]
  1. The “Company” may cancel or halt part or all of the “services” if any of the following happens:
    1. A sudden decrease in usage to negatively affect the productivity or the profit;
    2. A sudden increase in usage to negatively affect the fluid services;
    3. If there are operational problems in the computers, or if there are repairs to do in the servers;
    4. If the telecommunications company cuts the wireless service required to run the “Services”;
    5. Development of new technology that needs to be implemented;
    6. If the laws related to the “Services” within the company, or within the laws, change;
    7. If the “Services” prove to be in conflict with the User Agreement or be illegal;
    8. During National Emergencies, rewriting of laws, interference of the court, fall of government, if they begin to interfere with the “Services”;
    9. If the “Client” purposely or accidently interferes with the “Services”;
    10. For any other reasons that the “Company” deems irresponsible and unable to continue the services.
  2. If there are changes to the offering of “Services” in regards to its content, usage instructions, and offering period, or is cancelled altogether, “Company” must notify the “Clients” the reasons for the changes or cancelations, and the content and estimated availability date of the changed “Service.” However, if the “Company” is not able to provide notification due to valid reasons before the action is taken, “Company” may provide notification after the action has been taken.
  3. The “Company” may change or stop the free “Services” provided to the “Clients,” and will not be responsible for compensation for the changes, unless otherwise in conflict with the law.
CLAUSE 14 [PROVIDING INFORMATION AND ADVERTISEMENT]
  1. The “Company” will provide any information deemed necessary to use the “services” via email or “website.” However, “Clients” are allowed to refuse the reception of these messages with the exception of transaction information and customer center responses.
  2. If the “Company” must send a notification to the phone or other wireless devices directly to a “Client” of the information in [Clause 14, Line 1], then the “Company” must get prior permission to contact them directly.
CLAUSE 15 [THE “CLIENT’S” RIGHTS AND “COMPANY’S” USAGE RIGHTS ON THE “POSTS”]
  1. Rightly, the rights for the “Posts” posted on “Service” resides with the “Client” that posted it, and any lawsuits regarding a third person stealing the “Client’s” rightful material must be dealt with by the “Client.” “Client” will give the following rights about the “Posts” to the “Company.”
  2. “Company” can post the “Post” of the “Clients” as the results of a search engine, or as a promotional material, and may revise, duplicate, and edit to fit the context better. In this instance, “Company” will adhere by the copyright laws, and “Clients” are encouraged to contact the customer service center or utilize the administrative functions of the “Services” to delete, exclude from search results, or privatize the “Post.”
  3. If “Company” obtains the explicit agreement from the “Clients” after providing adequate notification regarding the use of “Posts,” the “Posts” may be used commercially. However, it must be posted in the name of the “Client” who is the owner of the “Post.”
CLAUSE 16 [MANAGEMENT OF “POSTS”]
  1. If due to the “telecommunications law,” “copyright law,” “youth protection law” or any other law currently in effect, the “Posts” by the “Clients” are asked to be deleted or taken off, then the “Company” may take a action according to the different relative regulations.
CLAUSE 17 [INDIVIDUAL RIGHTS]
  1. All of the “Services” related asset’s rights and ownerships reside with the “Company.” However, “Posts” by the “Clients” and services provided by separate contracts are excluded.
  2. “Company” will only grant the usage of the contents through the individual “ID” and account according to the user agreement, and the “Client” must not sell, give, permit usage, or give information to others.
  3. The “Clients” may only use the “Services” as it is provided only to gain information, or for personal uses. “Client” must not use, copy, or circulate the “Services.”
CLAUSE 18 [TERMINATION OF USAGE BY “CLIENT”]
  1. “Client” can ? at any time ? terminate usage through the menu page of “Services,” and the “Company” must follow through immediately according to the related laws and internal measures. However, in the instance the “Client” terminates their usage, they lose all benefits from the “Services,” and “Company” will not notify separately regarding this topic.
  2. If and when a “Client” terminates the agreement, without basic information that must be kept according to the personal information laws and other related laws, the “Company” must terminate all information about the “Client” immediately.
  3. If and when a “Client” terminates the agreement, all the “posts” posted by the “Client” will be deleted immediately. However, “Posts” on forums, “Posts” that were scrapped by other “Clients” will remain.
CLAUSE 19 [LIMIT OF USE]
  1. If a “Client’s” actions applies to any of the following or is warned by the telecommunications board of directors, or other related organizations, then the “Company” can limit the contents available to the “Client” through forced termination, suspension, or indefinite suspension.
    1. Disregarding this clause or disturbing the smooth operations of the services;
    2. Immoral behaviors such as posting adult content or linking to other adult materials within the services;
    3. Posting of information, sentences, shapes, audios, etc. of immoral or unethical standards;
    4. Dishonoring other “Clients” or defaming them;
    5. Stealing copyrighted materials of other “Clients,” pretending to another person while posting illegal or unethical materials;
    6. According to related laws, posting any information regarding confidential information, and its creation, importation, and distribution;
    7. Any actions deemed related to an offense;
    8. Hacking, distributing of virus, distributing of spyware, or continuously distributing contents deemed commercial;
    9. Impersonating another person or using another “Client’s” account as your own;
    10. Collecting, misusing, or saving other user’s personal information;
    11. Stalking or bullying another user;
    12. Repeatedly applying and terminating an account, causing difficulties in continued service or for monetary gain;
    13. Giving or selling an account to another person;
    14. Any other disturbances to the “Services” or any activity deemed illegal.
  2. If a “Client” does not log in for more than 3 months continuously, then the “Company” may limit the “Client’s” usage to ensure more smooth “Services.”
  3. If the “Company” terminates a “Client’s” services, then the “Company” will notify the “Client” according to CLAUSE 9 [NOTICE TO THE “CLIENTS”].
  4. “Client” can always dispute the “Company’s” action on suspension or the termination of “Services” according to this agreement. If the “Company” deems the dispute of the “Client” reasonable, then the “Company” must reinstate the “Client” immediately.
CLAUSE 20 [INTERNATIONAL USAGE]

The “Company” does not guarantee the same quality of “Service” in every country. Therefore, the “Client” must decide whether or not to uses the “Service,” and must obey the current location’s laws.

CLAUSE 21 [LIMITS OF RESPONSIBILITY]
  1. 1. If the “Company” is unable to provide “Service” due to natural disasters, or other uncontrollable forces, then the “Company” is not responsible.
  2. 2, the “Company” is not responsible for any problems in the “Services” caused by other “Clients.”
  3. 3. The “Company” is not responsible for the accuracy of the posts on the “Services” by the “Clients.”
  4. 4. “Company” will do business between the “Clients” or between “Clients” and other third persons through the “Services,” and will not be responsible for any damages that may come through from these businesses.
  5. 5. The “Company” is not responsible for any of the free parts of the “Services” unless otherwise stated.
  6. 6. The “Company” is not responsible for the advertised items in the linked websites, or will not monitor or held responsible for the quality and the contents within the “Service.”
  7. 7. The “Company,” the “Company’s” temporary worker, or other surrogates will not be held responsible for any of the following.
    1. Any damages done by falsified information given by the “Client”;
    2. II. Any personal losses from accessing the “Service,” and from its usage;
    3. III. Any damages caused by a third person’s illegal connection to the servers, or illegal use of the “Service”;
    4. IV. Any illegal interference by a third person to block or sabotage the data from or to the server;
    5. V. Any damages done by virus, spyware, or other malwares that are illegally distributed through the “Services” by a third person;
    6. VI. Damages occurring from any errors, omissions, destructions, or delays from sent data;
    7. VII. Any damages of personal information occurring from “Client” to “Client” information registration and “Service” usage.
CLAUSE 22 [DAMAGE CLAIM]
  1. 1. If “Clients” receive damage from using “Services,” in consequence of the “Company’s” purposeful or major fault, “Company” has the responsibility to provide for the damage done to the “Clients.”
  2. 2. If “Client” damages the “Company” by acting outside the bound specified in this contract, “Client” has the responsibility to provide for the damage done to the “Company.”
CLAUSE 23 [RESOLVING CONFLICT]

If any conflict arise regarding personal information or location information, then “Company” and “Client” must work together honestly to resolve this conflict, and if a resolution does not arise, or for some reason cannot work together, then a resolution can be requested to personal information dispute committee according to person information protection law Clause 43.

CLAUSE 24 [BASIC LAW AND COURT]
  1. 1. Any lawsuits between “Company” and “Client” will be resolved with South Korean Law.
  2. 2. Any conflicts between “Company” and “Client” will be submitted to the right court according to public legal action law.
ADDENDUM

This agreement will be effective starting June 1, 2014.